25 Aralık 2008 Perşembe

Lahanalı Erişte

Bu kış beyaz lahana (kapuska) ile aşk yaşıyoruz resmen. Kıymalısı, karnabaharlısı, nohutlusu, hiç sarma işlemi yapmadan dolma tadında zeytinyağlı yemeği:), çorbası, salatası falan filan... Son 3 günümün en favori ve hayat kurtaran tarifi ise Lahanalı Erişte. 3 gün üst üste akşam yemeği için her seferinde biraz daha çeşitlendirerek yaptım.

Çocuklara makarnayı, yemek yemeye başladıklarından itibaren her ne kadar sade vermemeye dikkat etsem de bi şekilde sade makarna ve eriştenin tadını aldılar ve özellikle erişteye hiçbirşey koymama izin vermiyorlar. Ne ceviz, ne peynir. Tereyağlı sade bir şekilde yapıyorum. Dum daha doğrusu. Lahanalısını yapana kadar. Çok sevdiler. Ben de çok sevdim. İnanılmaz kolay. Ve çeşitlemeye açık.
Lahanalı Erişte geleneksel bir Macar yemeği imiş. Ben 3 Malzemeli 5 Yıldızlı Tarifler (Rozanne Gold, Oğlak Yayıncılık) kitabında rastladım. Malzemeleri tereyağ, lahana ve erişte. Evet bu kadar. Benim ev yapımı eriştem tuzlu olduğu için tuz bile kullanmadım.

Lahanalı Erişte

2 porsiyon

1 kaşık tereyağ (ya da sıvıyağ ile karışık)

3-4 bardak kıyılmış beyaz lahana

1 bardak erişte

2 bardak su

  1. Tavada yağı eritin. Doğranmış lahanaları ekleyip soteleyin. Lahanalar yumuşayana kadar altı kısık ağzı kapalı bir şekilde 5 dakika pişirin. Altı çok kısık olmazsa yanabilir, dikkat etmek lazım.
  2. Ayrı bir tencerede kaynayan suya erişteyi ekleyin ve haşlayın. (Ben kullandığım eriştenin 2 katı kadar suyu kaynatıp erişteyi içine attıktan sonra orta ateşte ağzı yarım kapalı pilav gibi pişiriyorum. Suyunu süzmem gerekmiyor)
  3. Pişen lahana ile erişteyi karıştırın. Hemen servis edin.

Eğer erişteniz hazır erişte ise ya da tuzu azsa biraz haşlama suyuna biraz da lahanaya tuz eklemeyi unutmayın.

Bu yemek, etin, tavuğun, köftenin yanına da çok çok güzel gider. Nasıl çeşitlendirileceğine gelince... Piyazlık doğranmış soğan ve sarımsak kavrulur, lahana ile birlikte rendelenmiş havuç da ilave edilerek sotelenebilir. Baharat olarak karabiber, kırmızıbiber ve hatta çok az zerdeçal eklenebilir (Tijen İnaltong'un Mutfakta Zen kitabındaki Zerdeçallı Lahana tarifindeki gibi), ayrıca susam, ayçekirdeği ya da haşlanmış yeşil mercimek gibi eklemeler yaparak tam bir öğüne rahatça dünüştürülebilir. Hatta uzun ince doğranmış kabak, biber de eklenerek yemek Lahanlı Erişte olmaktan çıkarılıp işi iyice abartılabilir:)

Bence kendimizi fazla yormayalım, yemekleri az malzemeli tutup biraz kafamızı da dinlendirelim derim. Kendime son günlerdeki telkinim budur. Basit tut, ba- sit!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails