12 Ocak 2009 Pazartesi

Kıymalı Kapuska

Ben çocukken kapuska yemeğini ne yedim ne gördüm. Lahananın dolmasını yapardı annem. Büyük ihtimalle babam yemediği için yapmazdı kapuskayı. Halbuki ne güzel, ne zarif bir yemek. Şu anda çalıştığım yemek fabrikasında da menüye korkarak yazıyorum kıymalı kapuskayı. İnsanlar (erkekler!!) tadına bile bakmıyorlar, öylece kalıyo tabakta o güzelim yemek. Lapa gibi olumsuz bir çağrışımı var kapuskanın bizim memlekette. Bence hakettiği yeri ve övgüyü alamıyor ikiside. Halbuki benim küçük adamlarımın en sevdiği 2 şey yulaf lapası ve kıymalı kapuska.
Kapuskanın itibarının bir an önce iade edilmesini talep ediyorum. Ve lahanalı yemekler ve çorbalar pişirerek, ve buraya yazarak ve sizin de belki daha fazla pişirmenizi sağlayarak bir vatandaş olarak üzerime düşen görevi yerine getirmek istiyorum.

Kıymalı Kapuska
4 porsiyon

2-3 kaşık sıvıyağ
1 soğan
1 havuç
100 gr kıyma
400 gr kıyılmış beyaz lahana
1 tatlı kaşığı salça, tepeleme
2 kaşık pirinç ya da bulgur
1,5-2 bardak sıcak su
1 çay kaşığı tuz
Karabiber,kırmızıbiber


  1. Geniş bir tencerede yağı ısıtın. Yemeklik doğranmış soğan, sarımsak ve havucu aynı anda atıp bir güzel kavurun.
  2. Kıymayı ekleyin ve kavurmaya devam edin. Kıyma iyice kavrulunca salçasını, tuz ve baharatlarını ekleyip biraz daha kavurun.
  3. Kıyılmış lahanayı ekleyin. Bir iki çevirip suyunu koyun, üzerinden pirinci serpin ve ağzı kapalı kısık ateşte 25-30 dakika pişirin.
Kıymalı sebze yemeklerini hep bu şekilde pişiriyorum. Çalışmaya başlayınca aşçılarımızdan gördüğüm, benim daha önceden pek dikkat etmediğim, çok basit gibi görünen ama çok şey farkettiren pişirme sırasında yaptığım bir değişiklikle hepsi de çok güzel oluyor. Olay; önce soğan, sarımsak ve havucu birlikte kavurmak, sonra kıymayı eklemek. Ve kavurma işlemini çok çok iyi yapmak. Sonra istediğin sebzeyi ekle. Salçası, baharatı… Suyunu fazla koyar sebzeleri de küçük doğrarsan olur sana kıymalı sebze çorbası. Önce soğan, havuç, sarımsak; sonra kıyma… Çok iyi kavur, salçada cimri davranma.

3 yorum:

Aylin Göksu dedi ki...

Ben de bayılıyorum kapuskaya. Kıymasız olsa da yerim... Ama genel bir önyargı var gerçekten, "hapisane yemeği" deniyor. Valla ne yemeği olursa olsun, lahanalı yemeklerin hepsini seviyorum. Bu arada, Kıymalı kapuskayı, pişmesine 15 dk varken ocaktan alıp, ısıya ayanıklı cam tepsiye koyup, biraz fırınlamak daha ilginç bir sonuç veriyor. Üzeri dilim domates ile süslenebilir de... Sevgiler...

Roulth dedi ki...

Bir soru...
Salça kullanmak yerine kapuskayı taze domatesle yapmak istersek, domatesleri ne zaman katmamız gerekir?
Sevgiler...

semiramis dedi ki...

Sevgili Tezcan,
gec yanit icin ozur...
Domatesi salçayı ekleme zamanında eklesen olur sanırım. Yalnızca domatesle pişirmedim hiç ama yazın pişirmek aklımda idi. Ama başka birşey yaptım, kıymalı lahana kavurması. Bu kapuskanın salçasız, pirinçsiz, susuz ama limonlu hali. Çok güzel oldu. Ekleyeceğim tarifi. Tavsiye ederim.

Related Posts with Thumbnails