13 Nisan 2008 Pazar

Mercimekli Bulgur Çorbası


Bir Tijen İnaltong tarifi. Mercimekli bulgur pilavının sulu hali. Amaaaaaaa, lezzeti aynı malzemelerle yapılan pilavı en az beşe katlar. Ve böylelikle yenen miktar da en az üçe katlanır.
Tarifi Candan Turhan’ın Dumanı Üstünde kitabında gördüm ve yaptım. O günden beridir bulguru pilav olarak değil çorba olarak pişiriyorum. Hem tat, hem görüntü, hem koku, hem de Sinan tarafından mideye indirilmesi açılarından son derece memnunum. Eğer şimdiye kadar bu şekilde pişirmedi iseniz bulguru, lütfen bir deneyin. Pilavı eminim siz de rafa kaldıracaksınız. En azından belli bir süre. Ben bu tarifi bloguma koyarak “hayat boyu yapılacaklar” listeme almış bulunuyorum. Darısı sizin başınıza.
Buyurun tarif…

Mercimekli Bulgur Çorbası
4-6 porsiyon

Yarım bardak pilavlık bulgur
Yarım bardak yeşil mercimek
6-7 bardak sıcak su
2 kaşık zeytinyağı
1 soğan, yemeklik doğranmış
2-3 diş sarımsak, kıyılmış
1-2 yeşil biber, doğranmış
1-2 taze domates (ya da yarım kutu konserve küp doğranmış domates)
1 tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı kuru nane
2 çay kaşığı tuz
Karabiber


  1. Mercimeği sıcak suda 1-2 saat bekletin. Bulguru ekleyip yumuşayana kadar ağzı kapalı kısık ateşte pişirin (30-40 dakika).

  2. Bu arada ayrı bir tavada soğan ve sarımsağı yağ ile birlikte kavurun. Önce biberi, sonra domatesi ve salçayı ekleyerek sebzeler yumuşayana kadar kavurmaya devam edin. Pişmeye yakın tuz, karabiber ve nanesini ekleyin.

  3. Bulgur ve mercimek yumuşayınca domatesli karışımı ilave edin. Ağzı kapalı ve kısık ateşte 10 dakika kadar birlikte pişirin. Ateşten alın. Biraz demlendirdikten sonra servis yapın.

İlk yaptığımda bibersiz yapmıştım. İkincisinde de domates yoktu, yalnızca salça kullandım. İkisi de bu şekilde yapılan kadar lezzetli olmadı. Oldu ama bu kadar olmadı. Bu hali en güzeli. Biber ve domatesi ayrıntı olarak görüp eklememezlik yapmayın. Bir de mevsimi dışında domates yerine konserve küp doğranmış domates kullanmaktan çekinmeyin. Lezzet ve kullanım kolaylığı olarak çok çok başarılı.
Deneyene afiyet olsun.

5 yorum:

cinar dedi ki...

Of çok yanlış bir zamanda gelmişim bu bloga. Karnım zil zurna aç. Üstelik iş çıkışı kursum var. Hemen yemek de yiyemeyeceğim ama bu tarifi de çok beğendim. Bunu da denemem lazım! :)

Cocukla Cocuk dedi ki...

biz de bulgur pilavını biraz sulu pişiririz, mercimekle birlikte çok besleyici bir yemek olmuş ellerine sağlık

Sanem dedi ki...

Yarın denemeliyim hemen! Teşekkürler.

Tijen dedi ki...

Benim miymiş sahi bu tarif? Öyleyse de yapmayalı çok olmuş demektir. İnsana hiç aşina gelmez mi? Sağol Semiramis, paylaştığın için.

Adsız dedi ki...

bu tarifi ben de sık sık yaparım ama benim kaynağım leman cılızoğlu eryılmaz'ın kolay ve ekonomik yemekler kitabı.)

Related Posts with Thumbnails