1 Mayıs 2008 Perşembe

Köfteli Domates Çorbası


Sinan daha küçükken çok yapardım sulu köftemsi yemekler. Bayılarak yerdi. Sonra ne oldu bilmem köftelerim fena halde dağılmaya başladı. Toparlamaya uğraşmadım. Sıkıldım sanırım. Hiç yapmamaya başladım, sonra da unuttum gitti. Geçen gün Sevgili Zümrüt Özkan Anjuere'nin yazısında, oğlu Kaan'ın Tata Çorbasının içinde (köfteli-sebzeli yoğurt çorbası) ne kadar kabak olursa olsun itiraz etmeden üstelik te büyük bir iştahla yediğini okuyunca, evde de hazır kabak varken bi yapsam dedim. Köfteler azıcık kıymadan yapıldığı için onları küçük küçük yuvarlamak gözde büyütülecek bir iş değil kesinlikle. Hemen oluveriyor. Bol kabak ve köfte ile yaptım bu tata çorbasını. Sinan ağzı yana yana, "anne bu ne kadar lezzetli olmuuuuuuuuş" diye diye yedi koca bi tabak. Halbuki aynı malzemeleri kullanarak ama kıymayı köfte olarak değil de kavrulmuş olarak koyduğumda hiç almadım bu tezahuratı . İçinde görünce top top köfteleri öyle mutlu oldu ki. Daha sık yapmalıyım dedim.

Yoldan geldik, evde hiç sebze falan yok. Acilen yemek yapmam lazım. Ortaya bu çıktı. Buzluktaki kıymadan hemen köfteleri yuvarladım ve hazır domates suyunun içinde pişirdim. Çok güzel oldu. Ne bir baharat ne de bir tuz (hazır domates suyu zaten tuzlu oluyor). Öyle zahmetsiz ve çabucak oluverdi ki.


Köfteli Domates Çorbası
3-4 porsiyon

200 gr orta yağlı kıyma
3 yemek kaşığı bulgur ya da pirinç ya da kırık mısır
1 küçük soğan, rendelenmiş
Tuz, karabiber, kuru nane
2 yemek kaşığı un, köfteleri bulamak için

1 lt domates suyu + 1 bardak su
  1. Köfteler için un hariç bütün malzemeyi yoğurun. Fındık büyüklüğünde köfteler yapıp una bulayın.
  2. Kaynayan dometes suyunun içine atın. 25-30 dk pişirin.
Tabi domatesin güzel zamanında taze domatesle yapmak lazım. Ama acil durumlar için kilerden konserserve domatesi, domates suyunu da eksik etmemeli.

Taze domatesle nasıl yaparım: Kabukları ile beraber robotta iyice çekip önce içine hiçbirşey koymadan suyunu çektiririm. İçine sıcak su, kıyma yağsız ise biraz tereyağı, biraz tuz. En son köfteler.

Hazır domates suyunu ilk kez kullandım. Çok lezzetliymiş. Artık "Evde Heran Mutlaka Bulunması Gereken Malzemeler" listemde.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili semiramis domates suyu kullandığına göre güvenli olduğunu düşünüyorsun peki hangi marka?

semiramis dedi ki...

merhaba,
domatesi, mevsimi (haziran-ekim arası) dışında paketlenmiş-işlenmiş ürün olarak kullanmanın güvenli hatta daha yararlı olduğunu düşünüyorum. Konserve domates, domates rendesi ve domates suyu, mevsiminde toplanan olgunlaşmış domateslerin katkı maddesi olarak yalnızca tuz kullanılarak şişelenmesi sonuçta.
Gördüğü ısıl işlemlerden dolayı vitamin içeriği azalıyor fakat şaşırtıcı bir şekilde likopenin varlığı çoğalıyor. Yani domates püresi tüketildiğinde taze tüketime oranla daha fazla likopen vucudumuz tarafından kullanılabiliyor.
Ben aslında domates suyundan daha çok Tat küp doğranmış domates ve Tat domates rendesini kullanıyorum. Bu çorbada kullandığım domates suyu ise Sunpride marka idi.
Ama tabi en güzeli (benim bu sene kesinlikle yapmayı planladığım) domates suyumu ve doğranmış domateslerimi kendim hazırlamak. İşlem çok basit, ciddi şekilde niyetlenmek gerekiyor yalnızca.
Bizde henüz yok ama umarım bir gün olur, tuz dahi katılmamış domates püresi/suyu konservesi de herşeyi kendimiz yapmak zorunda kalmayız:)

free online lottery dedi ki...

I truly appreciate it.

Related Posts with Thumbnails