2 Nisan 2008 Çarşamba

Kıymalı-Pirinçli Kabak Yemeği


Son zamanlarda bizim evde en çok bu yemek pişti. Değişik sebzelerle. Lahana, pırasa, karnabahar… Ve hepsini afiyetle yedik. Özellikle Sinan. Hepsi dolma tadında oldu. Bildik klasik kıymalı dolma tadında. Bu tamamıyla bir yağlı kağıt (pişirme kağıdı) mucizesidir. Her ne sebze ile pişerse pişsin aynı güzellikte olması da klasik dolma harcımızın mucizesi.
Dolma içi (ya da pirinçli karnıyarık içi) hazırlayıp – soğanını, baharatını, salçasını esirgemeden – dilediğimiz sebzeyi ve suyu ekliyoruz. Ve üzerine yağlı kağıdı serip kenarlardan sıkıştırıyoruz. Altı çok kısık kapağı kapalı olarak 25 dakika pişiriyoruz. Kapak kapalı dinlendirdikten sonra bi açıyoruz ki...

Olmuuuuuş. Ben yaptım olmuş değil, gerçekten olmuş!!

Yağlı kağıt ile pişirme yöntemini daha önce de bazı tariflerde görür kah uygular kah uygulamazdım kafama göre. Ama şimdiye kadar kimse bana “bak yağlı kağıt olmazsa olmaz. Yani olur da BU kadar güzel olmaz” dememişti. Ben şimdi burada diyorum. Sonra benim gibi dizlerinizi dövmeyin.
Bir de - zaten pek yapmıyordum, yapamıyordum ama - artık DOLMA yapmak zorunda olmadığımı bilmek bana nasıl bir rahatlama duygusu verdi anlatamam. Bugüne kadar farkında olmadan kambur gibi taşımışım sırtımda “dolma yapmalıyım” hissini. Kurtulunca anladım.

Son olarak, benim aklıma bu yöntemi hiç çıkmamacasına sokan, hayatımda gördüğüm en yaratıcı ellere sahip Kedili Mutfaklar Annoya’ya buradan teşekkür etmek isterim.

Kıymalı Pirinçli Kabak Yemeği
4-5 porsiyon

150 gr kıyma
2-3 kaşık zeytinyağı (eğer kıymamız yağsızsa)
1 büyük soğan, yemeklik doğranmış
1 kaşık salça
Baharatlar (1/2’şer çay kaşığı karabiber, kırmızıbiber; 1’er çay kaşığı kimyon, kişniş)
1 tatlı kaşığı kuru nane
2-3 kaşık doğranmış maydanoz
1/3 bardak pirinç
1 bardak sıcak su
Tuz

2 havuç, küp küp doğranmış
2 kabak, küp küp doğranmış
  1. Kıymayı- yağsızsa yağ ile birlikte - kavuralım. Soğanı ekleyip kavurmaya devam edelim.
  2. Salçayı, baharatı ekleyip biraz daha kavurduktan sonra pirinç, tuz ve maydanozu ekleyip altını kapatalım.
  3. Bu arada tencerenin ağzından daha büyükçe bir parça yağlı kağıdı elimizin içinde buruşturup top gibi yapalım ve suyun altına tutup iyice ıslatalım, sıkalım. Böylelikle kağıt yufka gibi yumuşacık oluyor ve yemeğin üzerine çok kolay seriliyor.
  4. Doğranmış sebzelerimizi harcımıza ekleyelim. Kaynar suyu ilave edip yemeğin üzerine yağlı kağıdı serelim, kenarlarını kaşığın ucu ile sıkıştıralım.
  5. Tencerenin altını açıp kapağını kapayalım. 1-2 dakika sonra (malzemelerin kaynamaya başladığına emin olunca) altını iyiiice kısıp saatimizi 25 dakikaya ayarlayalım.
  6. Süre dolunca altını kapatalım ve kapağı açmadan en az yarım saat dinlendirelim.

Bu yemeğin Olmazsa Olmazını yazmıyorum, eve ödev olarak veriyorum. Anneye sormak yok, herkes kendi yapsın.

9 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

yağlı kağıdı mutlaka deniycem...her sebzeyi kıymalı haliyel ben de çocuklar da çok seviyoruz....sevgiler bizden

kedi dedi ki...

Yağlı kağıt.Hımmmm.
Susuz tavuktan sonraki 2.mucize öyle mi:)
Bu yemeğin olmazsa olmazı"kısık ateşte pişmesi"mi?Bildim mi

semiramis dedi ki...

Biyocum,
ödevini yapma nezaketi göstermenden dolayı cevabını kabul ediyorum. Ama ben bu cevabı çok fena halde geç vermişim. Özür!!

buyulubahce dedi ki...

Evde kabak var, havuç var, bir de kıyma alırım diyordum. Havucu eleyip kabak dolması yaparım diyordum. Ama kabak dolmasını 1 yaşında ve bütün gün annesini özleyen bir kuzucukla nasıl yaparım diyordum. Kabak dolmasının içini ne yapsam diyordum. Valla hızır gibi yetiştin. Bunun üstüne sarımsaklı yoğurt ve kızdırılmış biberli yağ da dökersem, eşim de bir bebek yemeğ olduğunu anlamaz sanırım. Yarısı bize, yarısı oğluşuma...
Teşekkürler...

cinar dedi ki...

Vaaay, değişik ve lezzetli görünüyor. Denemem lazım, ama önce pazara gitmem lazım!

semiramis dedi ki...

sevgili buyulubahce,
cok merak ettim yaptin mi, guzel oldu mu, beğendiniz mi, bebeğin yedi mi? Bi daha yapmayi dusunuyo musun?

semiramis dedi ki...

Cinarcim, merak ettim gittin mi pazara, sizin oranin pazari ne zaman? Pazarda beyaz lahana hala var mı? Bulursan alsana, lahana ile de muhteşem oluyo. Tencerenin altına doğranmış lahanayı yayıyosun. Ortaya kıymalı harcı dokuyosun, ustune tekrar dogranmış lahanalar. Suyunu ekle, yağlı kağıdı kapat. Pişirme süresi yine aynı. Süper oluyo, süpper! Yaparsan sonucu yazar mısın? Çok merak ediyorum sonra.

buyulubahce dedi ki...

Yaptım...
Üstüne dereotu da koydum, bir de sarımsaklı yoğurt. Öyle güzel oldu ki....
Oğlum da çok sevdi kesinlikle. Hem çabuk oldu, hem lezzetli.
Eline, diline, kalemine sağlık....

Adsız dedi ki...

Cok güzel fikir.
Benim oglumda(12) dolmalarin icini yer disini birakir.biber veya kabak farketmiyor.icini biraz fazla yapip tencerenin bosluklarina köfta gibi sikarim ekstra onlari yer.
Sizin tarifi de deneyecegim.
Bilmem biliyormusunuz: o Tabak bitecek diye cok sevimli
Bir blog var.anneside cin gibi,cocuklarina caktirmadan
Harika sebze yemekleri yediriyor.
Blogunuzdan mevsimlerden roma blogunun ,bir elin nesi var linkinden Haberim oldu:) selamlar Sule

Related Posts with Thumbnails