4 Ocak 2008 Cuma

Sebzeli Domates Çorbası


Bu tarife Ev Cini’nde rastlamıştım ve birkaç farklı domates ürünü ile denedim. Domates püresi, taze domates, konserve doğranmış domates ve fotoğrafta gördüğünüz domates rendesi ile. Konserve domates ile çok güzel oldu ama bu domates rendesi ile süper oldu. Aslında taze domatesle çok daha güzel olması gerekir ama hakiki (!) taze domates yazın ortasında bile çok az denk geliyor şehirde oturan insana. Artık. Ne yazık.
Normalde konserve alma, tüketme alışkanlığım hiç yok. Son bir senedir kışın domatesi (küp doğranmış ya da bütün, domates rendesi) konserve olarak alıyorum, malumunuz nedenlerle. Bi de daha yeni mısır almaya başladık. Çok seviyor Sinan. Yemek zamanı masaya oturmayacak gibi olursa yemeğin üzerine hemen 1 kaşık mısır koyuyorum. “Anneciiiim, bak sana mısırlı bilmemne yaptıııııım” diye çağırınca hemen bitiveriyor masanın dibinde. Bakalım bu numara ne kadar tutacak. Bende hem numaralar hem de sabır bitiyor gibi ya hayırlısı.
Bu domates çorbasının klasik domates çorbasından farkı, kıvamını undan değil de sebzeden alıyor olması. Ben çok sevdim. Sinan da sevdi. Üzerine dökülen kremanın hatırına yiyor gibi sanki biraz. Olsun.
Bakalım başka hangi anneler pişirecek bu güzelim çorbayı, başka hangi canavarlar yiyip:) hangileri burun kıvıracak:(
Herkese afiyet olsun. Ev Cini’ne de çok teşekkürler!

Sebzeli Domates Çorbası4-6 kişilik
1 bardak=250 ml

1 çorba kaşığı tereyağı
1 soğan
1 patates
1 havuç
1 yemek kaşığı doğranmış kereviz sapı ya da 1 küçük kereviz
2 bardak domates rendesi
2-3 bardak su
1’er çay kaşığı kişniş ve kimyon (gönlünüze göre artık…)
Tuz, karabiber,
Krema, servis için
  1. Soğanı yemeklik doğrayın ve tereyağında kavurun.
  2. Küp doğramış olduğunuz havuç ve patatesi ekleyin ve karıştırarak kavurma işlemine devam edin.
  3. Doğranmış kereviz yapraklarını, domatesi ve baharatları ilave edin. Altı kısık ve kapağı kapalı bir şekilde domatesle sebzeler iyice kaynaşana kadar pişirin.
  4. 1-2 bardak sıcak su ilave edip içindeki sebzeler yumuşayana kadar ağzı kapalı pişirmeye devam edin. Arada kontrol etmeyi, karıştırmayı unutmayın. Dibine tutar yemek, karışmam.
  5. Pişme işlemi bitince çorbayı püre haline getirin. Kıvam ayarını bu aşamada sıcak su ile yapabilirsiniz. O yüzden baştan hemen tarifteki suyun tamamını koymayın derim.
  6. Üstüne krema gezdirerek servis yapın.
Notlar:
  1. Kereviz sapı yerine taze fesleğen, biberiye gibi aromatikler de şahaaaane olur.
  2. Kıvamı koyu yapılıp makarna sosu olarak kullanılabilir. Nitekim kalan çorba ertesi güne dolapta koyulaşmıştı. Makarnaya sos yaptım. Çok sevdi.

2 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Biz ailecek bayılırız domates corbasına hele ki kremalı ve kaşarlı olursa,bir de bizde iki ismi var bu çorbanın, domates yemeyen oğlum için ketçap çorbası adını taktık...birinin tabağına domates çorbası diğerinin tabağına ketçap çorbası diyerek koyuyorum ,daha ne kadar idare ederiz bilmem

semiramis dedi ki...

bu çocuklar insanı nasıl da yalancı yapıyor! Sizin oğlunuz kaç yaşındaydı?
Ben de merak ediyorum bu tür basit numaraları kaç yaşına kadar yiyorlar, kızlar mı daha kolay kandırılıyo erkekler mi? Bizim bu numara dediğimiz şeyler ne kadar yalan sınıfına girer?

Related Posts with Thumbnails