24 Ocak 2008 Perşembe

Şehriyeli Tavuk



Bu kadar basit, bu kadar lezzetli. Az bulunur. Bir Yiyorum Büyüyorum tarifi.

Tavuk tüketimimizi bir programa bağladık. Böylelikle tavuk suyu çıkarma sorunsalım da çözümlenmiş oldu. Şöyle ki: hafta sonu 1 bütün tavuk alıp etlerini kemiklerinden ayırttırıyoruz. Kemiğinden hemen tavuk suyu kaynatıyorum. Etinden ise türlü çeşit yemek yapmaya çalışıyorum. Köftesi, böreği, çorbası, fırın poşetinde sebzeli mebzeli, pilavı…
Bu hafta bu bahsedeceğim yemeği ilk defa yaptım. Sinan’ın 2 gündür süregiden pek yemek yeme istememe ruh halinden sıyrılmasını sağladı. Çok müteşekkirim.

Şehriyeli Tavuk
2 porsiyon
1 tavuk budu, kemiksiz
1'er adet havuç, kereviz vs...
2 kaşık zeytinyağı
¼ bardak tel şehriye
1-2 bardak su
Tuz, karabiber


  1. Tavuk etini ve sebzeleri küçük küçük doğrayın.

  2. Zeytintağında biraz kavurun.

  3. Üzerine sıcak su ekleyip ağzı kapalı, kısık ateşte 10 dk pişirin.

  4. Tel şehriyeyi ilave edip 5 dakika daha şehriyeler pişene kadar, ağzı kapalı olarak pişirmeye devam edin.

  5. Tuzunu ve biberini ekleyip biraz dinlendirdikten sonra servis yapın.

Tuzunu, biberini en son ekledim çünkü eklemeden önce 9 aylık bebeğim için bir bölümünü ayırdım. O da bayılarak yedi.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails