21 Ocak 2010 Perşembe

Ispanak Böreği

Arası bol ıspanaklı, peynirli, yumurtalı. Yufkası az, iç harcı bol bol.
Çok güzel oluyor. Özellikle Sinan’ın en bayılarak yediği börek. Benim de öyle.
Her hafta yarım kilo ıspanak börek için, 1 kilo pırasa “limon çorbası” için mutlaka alına!!

Ispanak Böreği
Mini firin tepsi boyutuna göre

Yarım kilo taze ıspanak (ya da 300 gr donmuş ıspanak)
1 kaşık zeytinyağı
1 küçük kuru soğan
3 sap yeşil soğan, 1 diş sarımsak
1 ¾ bardak peynir (1 bardak lor + ½ bardak beyaz + ¼ bardak kaşar/parmesan/keş)
¼ bardak maydanoz, kıyılmış
4 yumurta
½ çay kaşığı muskat rendesi
Tuz, karabiber

2 tane yufka
4-5 kaşık zeytinyağı (yufkaların arasını yağlamak için)

  1. Ispanakları güzelce ayıklayıp yıka. Uygun büyüklükte bir tencereye bütün halde koyup ağzını kapat ve kısık ateşte, sönene kadar pişir (10 dk). (Donmuş ıspanak kullanıyor iseniz işlemlere bu aşamadan başlayın) Süzgece al. Soğuyunca fazla suyunu elinle sık ve doğra.
  2. Kuru soğanı yemeklik doğra. Tavada 1 kaşık zeytinyağında kavur. Sarımsak ve doğranmış ıspanakları ekle. Bir iki çevir. Tuzunu ve karabiberini ekle. Altını kapat.
  3. Büyük bir kaba kavrulmuş ıspanakları koy. Üzerine diğer malzemeleri ekle (yumurta, maydanoz, peynirler, muskat rendesi). İyice karıştır.
  4. Fırın tepsisine (mini fırın tepsisini kullanıyorum) yağlı kağıdı ser ve tabanını zeytinyağı ile yağla. 1 tane yufkayı kenarları tepsiden taşacak şekilde ser.
    Diğer yufkayı elinle 2’ye böl. Tepsideki yufkaya az yağ gezdir. Yarım yufkayı ser.
  5. Ispanaklı iç harcın hepsini yufkaların üzerine yay. Kalan yarım yufkayı üzerine kapat.
  6. Kenardan taşan yufka kenarlarını da yine kat aralarına az yağ sürerek tüm malzemenin üzerine kapat. Yufkanın üzerini de yağla.
  7. 180 derece ısıtılmış fırında, 30-35 dakika kızarana kadar pişir.
  8. Ilınınca tepsiden çıkar ve kare şeklinde keserek servis yap.

Çok Önemli Not: Peynir kombinasyonlarını dolabınızdaki peynirlere göre değiştirebilirsiniz. Yalnız tuzu, peynirlerinizin tuzluluk oranına göre ayarlamayı unutmayın. Ben kahvaltı peynirlerinin tabakta kalan ve artık kahvaltıda yenmez halde olanlarını hemen rendeleyip bir buzluk poşetinin içinde buzluğa kaldırıyorum. Kalan peynirleri, karışık olarak torbanın üzerine eklemeye devam ediyorum. Elimde her zaman karışık bir peynir rendesi hazır halde bulunuyor. Börek ve fırın yemeklerinde hemen çıkarıyorum buzluktan, alıyorum ne kadar kullanacaksam. Çok pratik oluyor, tavsiye ederim.

Afiyet olsun.

15 yorum:

İkizBebek dedi ki...

çok güzel görünüyor,deneyceğim,ben genelde sütlü harç dökerim.muskat nedir?nedcidir?neden konar?

semiramis dedi ki...

Muskat bir baharat. Findik gibi gorunuyor. Butun olarak alinip, rendenin ince tarafi ile rendelenerek kullaniliyor. Genelde cok az miktarlar yeterli oluyor. "kucuk hindistan cevizi" ya da "hint cevizi" olarak da adlandiriliyor fakat bildigimiz hindistan cevizi ile hicbir alakasi yok tabi.
Koyu yesil sebzelere cok yakisiyor. Bezelye, ispanak, brokoli... Sitemde yer alan pirasa corbasi da muskatsiz birseye benzemiyor:(
Ayrica patatesli ve besamel soslu yemeklerde de kullaniliyor. Kararinda kullanildigi takdirde cok hos bir lezzet katiyor.
Karnabahar, bruksel lahanasi ve taze fasulyede de kullanildigini okudum ama henuz denemedim. Denemek lazim.
Aktardan bulabilirsin. Genelde tane hesabi ile satiliyor. Cok az miktarlarda kullanildigindan 2-3 tane alsan uzun sure idare eder.
Suradan da nasil gorundugune bakabilirsin:
http://evcini.typepad.com/muskat.jpg
Mutlaka denemelisin. Benim olmazsa olmaz baharatlarim arasindadir muskat.
borek ev halki tarafindan begenilirse haberdar olmak isterim:)

İkizBebek dedi ki...

süper bilgi,teşekkür ederim.

Papaz Her Zaman Pilav Yemez dedi ki...

harika, en kısa zamanda deneyeceğim...

Yunkabu dedi ki...

Ah Ah, yemeyen bir tane idi, simdi iki oldular. Ustelik yemeklerin tadina dahi bakmiyor biri, artik yemek yapmak bile gelmiyor icimden :(

Tijen dedi ki...

Çok güzel görünüyor gerçekten. Bu ara her tür böreği yiyebilirim, öyle bir arzu istek vaziyetindeyim.

Yunkabu dedi ki...

uzun zaman olmus gelmeyeli, gelmisken bir selam gondereyim dedim:)
Selam !
(Borek guzel gozukuyor. ben de cocuklara ispanak yedirmenin tek yolu borek diye dusunuyordum birkac gundur. Denemeye deger)

ahsen58 dedi ki...

merhaba çok güzel bir siteniz var börekte çok güzel elinize sağlık benim sitemede beklerim

Oglak Kizlari dedi ki...

Hoşgeldiim.
Uye olamıyorum ama ara ara uğrayacapım.
Ellerinize sağlık.

Neredeyse 5 yaşında kız annesi Çiğdem

Gülşen dedi ki...

Neden bu güzel yazılarınızı yazmaya devem etmiyorsunuz. Hep bir ümütle sitenize giriyorum ama siz yoksunuz. Neden...

OzGe dedi ki...

Keske yazmaya devam etseniz...

mama tarifleri dedi ki...

güzel paylaşım, keşke devamı da olsaydı :(

catering firması dedi ki...

Güzel bir görüntüsü var, denemeye değer. Ellerinize sağlık..

İstanbul Boyacı dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

tarifbul abla dedi ki...

süper olmuş elinize sağlık

Related Posts with Thumbnails